همراه موزیک / دانلود آهنگ های جدید

همراه موزیک / دانلود آهنگ های جدید بروزترین وبلاگ آهنگ با انتشار بیش از ده آهنگ در روز

همراه موزیک / دانلود آهنگ های جدید

همراه موزیک / دانلود آهنگ های جدید بروزترین وبلاگ آهنگ با انتشار بیش از ده آهنگ در روز

اصلاح آدرس

1. حضوری :

مشترکین تلفن همراه می توانند با ارائه کارت ملی به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه و نسبت به اصلاح آدرس اقدام نمایند.


2. غیر حضوری :

مشترکین در صورتی که خدمات غیر حضوری تلفن همراه خود را فعال نموده اند می توانند با مراجعه به سایت همراه اول نسبت به اصلاح آدرس اقدام نمایند.


شرایط اصلاح آدرس :


1. در آدرس جدید مشترک، فقط نام یک خیابان و یا کوچه اضافه شده و پلاک و کدپستی ایشان تغییر نکرده باشد.

2. در آدرس جدید مشترک، فقط پلاک تغییر کرده و کد پستی مشترک با استعلام از تلفن 140 تغییر نکرده باشد.

3. در آدرس جدید مشترک، هیچ گونه تغییری در آدرس و پلاک مشترک وجود نداشته و فقط کد پستی نیاز به اصلاح داشته باشد.



بازیابی تماس های ناموفق ایرانسل

این سرویس به شما امکان می دهد تا بدانید در زمانی که گوشی شما خاموش است، چه کسانی با تلفن همراهتان تماس گرفته اند. به این ترتیب، در صورتی که تلفن همراه شما خاموش بوده یا خارج از محدوده پوشش شبکه باشید، افرادی که با شما تماس می گیرند، به یک سرویس پیام گیر هدایت شده و شماره انها در آن سیستم ذخیره می شود. بنابراین، چنانچه تلفن همراهتان مجددا روشن شده و یا در دسترس قرار گیرد، لیستی از تمام شماره هایی که با شما تماس گرفته اند، به همراه زمان این تماس ها از طریق پیام کوتاه بدین مضمون برایتان ارسال می گردد.

«شما <تعداد> تماس از دست رفته از **********98 در <تاریخ و ساعت> دارید»

به این ترتیب، این سرویس به ویژه برای صاحبان مشاغل که نیاز به ارتباط مداوم با همکاران خود دارند مناسب اشت چرا که استفاده از آن، متوجه می شوند که در هر لحظه چه کسانی با تلفن همراهشان تماس گرفته اند.

به یاد داشته باشید که سرویس "بازیابی تماس" و سرویس "پیام گیر صوتی" نمی توانند به طور همزمان فعال باشند. شما تنها می توانید از یکی از این دو سرویس، در یک زمان واحد استفاده نمایید.

توجه : استفاده از این سرویس برای تمامی مشترکین رایگان است.

فعال سازی : این سرویس برای مشترکین جدید به طور خودکار فعال است. دیگر مسترکی نیز می توانند با شماره گیری کد دستوری #3*1*3*140* (مشترکین اعتباری) و #3*1*3*130* (مشتریک دایمی) از خط ایرانسل خود، این سرویس را فعال نمایند.

غیر فعال سازی : جهت غیر فعال سازی می توانید کد دستوری زیر را از خط ایرانسل خود شماره گیری نمایید.

4#*1*3*130* برای مشترکین دایمی و #4*1*3*140* برای مشترکین اعتباری

تغییر آدرس

1. حضوری : مشترکین تلفن همراه می توانند با ارائه مدارک لازم و تکمیل فرم مربوطه برای تغییر آدرس به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه نمایند.


2. غیر حضوری : مشترکین در صورتی که خدمات غیر حضوری را فعال نموده اند می توانند با مراجعه به سایت همراه اول نسبت به تغییر آدرس اقدام نمایند.


شرایط دریافت خدمت و مدارک مورد نیاز :


- حضور مشترک تلفن همراه

- تکمیل و امضای فرم درخواست

- ارائه اصل و تصویر کارت ملی

- ارائه اصل قبض پرداختی دوره آخر


توجه :

1. ارائه کد پستی 10 رقمی الزامی می باشد.

2. اصلاح آدرس بدون هزینه می باشد (صرفا شامل اصلاح پلاک یا کد پستی و یا اصلاحات تایپی)

باجه ایرانسل (بانکداری همراه)

شارژ را گران نخرید .... ! رمز شارژ طولانی وارد نکنید ... !



باجه ایرانسل بانکی 24 ساعته و سریع است که استفاده از ان بسیار آسان و بدون هزینه می باشد. مشترکین ایرانسل می توانند از این طریق، شارژ را به قیمت واقعی و بدون نیاز به وارد کردن کد طولانی خریداری نمایند.

به منظور استفاده از این سرویس، کلیه مشترکین ایرانسل که دارای کارت های عضو شبکه شتاب بوده و رمز دوم کارت خود را دریافت نموده اند می توانند با شماره گیری کد دستوری #100* نسبت به انجام موارد زیر از طریق تلفن همراه خود اقدام نمایند :

- خرید شارژ به قیمت واقعی
- پرداخت قبوض (آب، برق، گاز و ...)
- دریافت موجودی حساب
- خرید کالای دیجیتال
- خرید از فروشگاه های منتخب بدون نیاز به کارت بانکی
- شارژ خودکار سیم کارت

لازم به ذکر است که فرآیند ثبت نام بسیار راحت و آسان بوده و مشترکین در صورت داشتن رمز دوم می توانند از تمامی کارت های عضو شتاب خود استفاده نمایند. برای راه اندازی این سرویس نیاز به نصب هیچ گونه نرم افزاری نبوده و استفاده از این سرویس روی تمامی گوشی های تلفن همراه قابل استفاده می باشد.

برای اولین بار می خواهید از باجه ایرانسل استفاده نمایید؟

کافیست پس از شماره گیری #100* و اتصال به باجه ایرانسل، یکی از سه ارائه دهنده پرداخت و بانکداری را به دلخواه خود انتخاب نموده و پس از آن مراحل ثبت نام طبق دستور العملی که روی تلفن همراهتان ارائه می شود، تکمیل نمایید. برای استفاده از این سیستم به رمز دوم کارت بانکی خود نیاز دارید که از دستگاه خودپرداز بانک خودتان قابل دریافت می باشد.

چرا باید از خدمات باجه ایرانسل استفاده نماییم؟

- شارژ را گران نمی خرید
- دیگر دشواری وارد نمودن کد طولانی شارژ را تجربه خواهید کرد
- برای استفاده از این سرویس، نیاز به نصب هیچ گونه نرم افزار و اعمال هیچ تغیری در تنظیمات پیش فرض گوشی تلفن همراه وجود ندارد
- تمامی گوشی های تلفن همراه از قدیمی ترین تا پیشرفته ترین مدل، قابلیت بهره مندی از این خدمات را دارا می باشند
- سرویس به طور کامل رایگان است
- امکان فعال سازی شارژ خودکار روی سیم کارتتان خواهید داشت.
- می توانید چندین کارت خود را به یک سیم کارت متصل نمایید.
- برای استفاده، به هیچ وجه نیازی به مراجعه به بانک و یا اتصال به اینترنت نخواهید داشت

همکاران ایرانسل در ارائه این سرویس

خدمات "باجه ایرانسل" در حال حاضر با همکاری چند مجموعه بانک پاسارگاد (فناپ)، شرکت آسان پرداخت (آپ)، بانک ملت (همراه ملت)، پرداخت الکترونیک سامان (سپ)، شرکت رایانمهر (eCharge.ir) و شرکت اتصالات فناوری جهانی پارس (770) ارائه می شود که در آینده نزدیک بر تعداد این همکاران افزوده خواهد شد. لازم به ذکر است که محوه ارائه سرویس پرداخت و بانکداری هر یک از این همکاران با یکدیگر متفاوت است و مشترکین بنا به دلخواه خود می توانند از این سه درگاه استفاده نمایند.

تراکنش شما با خطا مواجه شده است و نیاز به پشتیبانی دارید؟
با مرکز تماس مجموعه همکاران ایرانسل که تراکنش شما در درگاه آن با خظا مواجه شده است تماس حاصل نمایید. به عنوان مثال، در صورتی که شما پس از اتصال به باجه، بانک پاسارگاد به عنوان رائه دهنده خدمات خود انتخاب نموده اید و تراکنش شما با مشکل مواجه شده است، با مرکز تماس بانک پاسارگاد تماس حاصل نمایید.

شماره مراکز تماس همکاران ایرانسل :
بانک پاسارگاد (فناپ) : 02159817
آسان پرداخت (آپ) : 02183333
بانک ملت : 1556
شرکت پرداخت الکترونیک سامان (سپ) : 02184080
شرکت رایانمهر : 02189710
شرکت اتصالات فناوری جهانی پارس : 23516000

در مورد باجه ایرانسل انتقاد یا پیشنهادی دارید
لطفا از طریق این لینک ما را از نظرات ارزشمند خود بهره مند نمایید.

تعویض سیم کارت همراه اول

مشترکین تلفن همراه در صورت معیوب شده سیم کارت و عدم امکان استفاده از آن و مشاهده پیغام Insert Simcard یا
Card rejected ، می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی تقاضای تعویض سیم کارت نموده و سیم کارت جدید دریافت نمایید.

شرایط دریافت خدمت و مدارک مورد نیاز :

- حضور مالک تلفن همراه یا وکیل قانونی او
- تکمیل و امضای فرم درخواست
- ارائه اصل و تصویر کارت ملی
- ارائه اصل وکالتنامه و تصویر آن در صورت مراجعه وکیل قانونی
- ارائه اصل قبض پرداختی دوره آخر

یادآوری :

1. مشترکین تلفن همراه که سیم کارت آنها قدیمی می باشد می توانند جهت انجام تعویض سیم کارت بدون هزینه به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی و یا مرکز تلفن ثابت (تهران) و ادارات مشترکین (شهرستان ها) مراجعه نمایید.
2. در صورتی که مشترک شما  PIN (Personal Identity Number) خود را اشتباه وارد نماید، پس از 3 بار تکرار، سیم کارت قفل شده و برای فعال سازی مجدد نیاز به وارد نمودن کد 8 رقمی PUK می باشد . در صورتی که کد      PUK سه مرتبه به اشتباه وارد شود سیم کارت سوخته و غیر قابل استفاده خواهد بود

3. کد PUK ، درج شده روی بدنه سیم کارت کد محرمانه سیم کارت بوده و قابل تغییر نمی باشد، در صورت مفقود شدن فقط به مالک تلفن همراه قابل ارائه است.
4. تعویض سیم کارت در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل در ادارات مشترکین رسالت و شهید یگانه (تهران) ادارات مشترکین (سایر استان ها) قابل انجام است.

اطلاع از هزینه تماس ایرانسل

از هزینه تماس های خود مطلع شوید!! (ویژه مشترکین اعتباری)


ایرانسل با راه اندازی سرویس "اطلاع از هزینه تماس" شما را قادر می سازد از طریق یک پیام کوتاه که پس هربار تماس و ارسال پیام کوتاه برایتان فرستاده می شود، از میران دقیق هزینه آخرین مکالمه و پیام کوتاه خود مطلع شده و اعتبارتان را نیز مشاهده کنید.

تا پیش از این شما برای اطلاع از میزان اعتبار موجود در سیم کارت خود می بایست از دو روش ارسال کد دستوری و یا تلفن گویا استفاده می کردید، اما از این پس ایرانسل خود میزان هزینه اخرین تماس و باقیمانده حساب را برایتان ارسال می کند!


نحوه فعال سازی یا غیر فعال سازی سرویس "اطلاع از هزینه تماس" :


* برای فعال سازی این سرویس جدید کافیست تا یک پیام کوتاه بدون متن به شماره 3940 بفرستید تا پس از آن تمامی اطلاعات مربوط به هزینه های خود بعد از پایان هر تماس برایتان ارسال شود.


* همچنین در صورت عدم استفاده از این سرویس، با ارسال یک پیام کوتناه بدون متن به 3941 سرویس "اطلاع از هزینه تماس" را غیر فعال کنید.


برای فعال سازی و یا غیر فعال سازی سرویس اطلاع از هزینه تماس خود، علاوه بر ارسال پیامک می توانید از طریق کدهای دستوری زیر اقدام نمایید :



توجه : استفاده از سرویس "اطلاع از هزینه تماس" رایگان است و بابت فعال سازی و یا غیر فعال سازی آن نیز هزینه از اعتبار شما کسر نخواهد گردید.

نقل و انتقال تلفن همراه

نقل و انتقال تلفن همراه :


مشترکین تلفن همراه می توانند با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به یکی دفاتر خدمات ارتباطب مراجعه نموده و در صورت عدم منع قانونی نسبت به نقل و انتقال اقدام نمایند.


شرایط دریافت خدمت و مدارک مورد نیاز :


1. مراجعه همزمان انتقال دهنده و انتقال گیرنده

2. اصل و تصویر کارت ملی دارای انتقال دهنده

3. اصل و تصویر کارت ملی دارای انتقال گیرنده

4. سیم کارت فعال

5. پرداخت صورتحساب میان دوره (تایید وصولی صورتحساب میان دوره توسط دفتر خدمات ارتباطی الزامی است)

6. ارائه کد پستی 10 رقمی خریدار

7. تنظیم سند نقل و انتقال و درج امضاء و اثر انگشت



توجه :


1. در صورتی که انتقال دهنده یا انتقال گیرنده به سن قانونی نرسیده باشد، حضور ولی قهری (پدر یا جد پدری) الزامی می باشد. (ارائه اصل و تصویر کارت ملی ولی به همراه تصویر شناسنامه مالک الزامی است)

2. در صورتی که انتقال دهنده یا انتقال گیرنده به سن قانونی نرسیده لیکن از جانب دادگاه دارای حکم رشد باشند، ارائه حکم رشد نیز همراه با مدارک مورد نیاز جهت نقل و انتقال الزامی میباشد.

3. در صورت مهجور و یا غیر رشید بودن انتقال دهنده جهت نقل و انتقال، ارائه قیم نامه و چنانچه در قیم نامه نقل و انتقال اموال، منوط به اجازه از اداره سرپرستی باشد اخذ اجازه نامه از اداره سرپرستی نیز الزامی می باشد.

4. در صورت تعویض سیم کارت، انتقال دهنده پس از گذشت 2 ماه می تواند نسبت نقل و انتقال اقدام نمایند.



نقل و انتقال با وکالت


مشترکینی که دارای وکالت فروش و صلح و واگذاری می باشند از تاریخ 01/04/89 می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی نسبت به تنظیم سند نقل و انتقال مستقیم اقدام نمایند.

آخرین وکیل تلفن همراه می تواند با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی و ارائه مدارک مورد نیاز و در صورت عدم منع قانونی نسبت به نقل و انتقال اقدام نماید.


شرایط دریافت خدمت و مدارک مورد نیاز :


1. مراجعه آخرین وکیل بر اساس وکالت نامه های موجود

2. اصل کلیه وکالت نامه ها

3. اصل و تصویر کارت ملی خریدار

4. اصل و تصویر کارت ملی آخرین وکیل

5. پرداخت صورتحساب میان دوره (تایید وصولی صورتحساب میان دوره توسط دفتر خدمات ارتباطی الزامی است)

6. اشخاص حقوقی : معرفی نامه به همراه آگهی شرکت در روزنامه رسمی، اصل و تصویر کارت ملی نماینده شرکت

7. تنظیم سند نقل و انتقال و درج امضاء و اثر انگشت



یاد آوری:

در صورت مفقود شدن وکالتنامه، تصویر وکالت که توسط دفاتر اسناد رسمی برابر اصل گردیده به انضمام اقرارنامه محضری الزامی میباشد.

در صورت تعویض سیم کارت وکیل پس از گذشت 6 ماه می تواند نسبت به درخواست تغییر نام و یا پاسخ استعلام اقدام نماید.

ارسال شارژ ایرانسل

در راستای افزایش تنوع در خدمات شارژ سیم کارت های اعتباری ایرانسل، از این پس می توانید با شماره گیری کد دستوری زیر برای سیم کارت های اعتباری یا حساب وایمکس دوستانتان شارژ ارسال کنید :

#شماره دوست مورد نظر*شماره رمز 12 یا 16 رقمی*141*




توجه :


لازم است شماره دوستانتان را با ساختار (********93) وارد کنید.

بابت ارائه این سرویس، تنها 500 ریال از اعتبار ارسالی کسر خواهد شد. لازم به ذکر است، در صورت تمایل به ارسال شارژ برای کاربران اعتباری وایمکس ایرانسل، هیچ هزینه ای از اعتبار ارسالی کسر نخواهد گردید.

برای انتقال شارژ به حساب اعتباری وایمکس می توانید از کد دستوری زیر استفاده نمایید (لطفا شناسه وایمکس را با ساختار (********94) وارد نمایید) :


#شناسه وایمکس*شماره رمز 12 یا 16 رقمی*141*



تعرفه سیم کارت دایمی همراه اول

الف : تعرفه مکالمات

محدوده تماسساعات غیراوج مصرف (off peak)ساعات اوج مصرف (peak)
شهری۳۵۸ ( ریال درهردقیقه)۴۴۷ ( ریال درهردقیقه )
بین شهری۵۳۶ ( ریال درهردقیقه) ۷۶۰ ( ریال درهردقیقه )
تالیا۳۵۸ ( ریال درهردقیقه)۴۴۷(ریال درهردقیقه )
رایتل۶۲۵ ( ریال درهردقیقه)۶۲۵ (ریال درهردقیقه )
ایرانسل۶۲۵ ( ریال درهردقیقه)۶۲۵ (ریال درهردقیقه )
 
ساعات اوج مصرف : از ساعت 8 الی 21
ساعات غیر اوج مصرف : از ساعت 21 الی 8 ، جمعه و روزهای تعطیل
مکالمات شهری : شامل مکالمات عادی مشترک می باشد، تماس از شهر مبدا با تلفن همراه با ثابت دیگری در همان شهر مبدا
مکالمات بین شهری : در صورتی که مکالمه بین 2 شهر متفاوت برقرار شود، مکالمه بین شهری خواهد بود ، اعم از اینکه مشترک از شهر مبدا با شهرستان دیگری ارتباط برقرار کند یا مشترک در شهر دیگری مستقر باشد و یا شهر مبدا یا سایر شهرها ارتباط برقرار نماید.

ب : تعرفه های سرویس ویژه

 نوع سرویستعرفه
 پیام کوتاهSMS فارسی ۸۹ ریال (به ازاء هر صفحه)
انگلیسی ۲۲۲ ریال (به ازاء هر صفحه)
 پیام چندرسانه ای MMS امکان ارسال تا سقف ۳۰۰کیلو بایت و با هزینه ۵۰۰ ریال
 اینترنت GPRS۴ ریال به ازاءهرکیلوبایت دریافت وارسال داده درساعت اوج
۱ ریال به ازاءهرکیلو بایت دریافت و ارسال داده ساعت غیراوج
 فکس ۵۰،۰۰۰ ریال درهرماه
 دیتا ۵۰،۰۰۰ ریال درهرماه
 محدودیت مکالمه ۶،۰۰۰ ریال درهرماه
 پیام صوتی
هزینه فعالسازی۱۰،۰۰۰ریال- 
(درصورت شنیدن پیام صوتی برابرنرخ مکالمه می باشد)

 


ج : تعرفه خدمات 


نوع خدماتهزینه ( ریال )
 تغییرمالکیت (تغییرنام) ۵۰.۰۰۰
 تعویض سیم کارت  ۵۰.۰۰۰
 تغییرآدرس ۱۵.۰۰۰
 وصل به تقاضای مشترک  ۲۰.۰۰۰
 وصل *   ۲۰.۰۰۰
 وصل مفقودی    ۲۰.۰۰۰
 دریافت ریزمکالمات هرصفحه ۵۰۰ ریال (حضوری)
 صدورقبض آبونمان ۲.۰۰۰
 
وصل *: وصل بدهی (میان دوره، پایان دوره، قطع بدهی مراجعه به مرکز، قطع تسویه حساب، قطع عدم پرداخت بدهی)

د : خدمات غیر حضوری

 نوع خدمت هزینه ( ریال )
 تغییر آدرس بدون هزینه
 دریافت pin,puk  بدون هزینه
 قطع به تقاضای مشترک  بدون هزینه
 قطع مفقودی  بدون هزینه
 دریافت ریز مکالمات  بدون هزینه
 رویت صورتحساب  بدون هزینه
 فعالسازی اینترنت همراه اول GPRS
  1.   بدون هزینه
 فعالسازی پیام کوتاه  بدون هزینه
 فعالسازی پیام چند رسانه ای  بدون هزینه
 دیتا فعالسازی بدون هزینه و ۵۰،۰۰۰ریال درهرماه (آبونمان)
 فاکس  فعالسازی بدون هزینه و ۵۰،۰۰۰ریال درهرماه (آبونمان)
 محدودیت مکالمه  هزینه ماهیانه مبلغ ۶،۰۰۰ ریال می باشد
 قطع (دیتا ، فکس،محدودیت مکالمه،پیام چندرسانه ای)   بدون هزینه
 وصل به تقاضای مشترک ۲۰.۰۰۰
 وصل مفقودی ۲۰.۰۰۰

 

راهنمای سیم کارت دایمی همراه اول

تعداد ثبت نام برای هر متقاضی نامحدود و واگذاری به روز و بر اساس ظرفیت شبکه و امکانات فنی در هر استان به صورت مجزا صورت می پذیرد لیکن به موجب ابلاغیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر رعایت سقف مجاز واگذاری به مشترکین حقیقی تا حداکثر 10 سیم کارت فعال برای هر مشترک. شرکت ارتباطات سیار ایران از فعال نمودن بیش از 10 سیم کارت ثبت نام شده به ازای هر مشترک معذور می باشد . خواهسمند توجه لازم در این خصوص به عمل آید.

نحوه ارائه خدمات :

شرکت همراه در راستای تکریم ارباب رجوع نسبت به ارائه خدمات بهینه و توسعه سرویس دهی به مشترکین به روس های زیر اقدام می نماید :

1. حضوری :
1.1. دفاتر خدمات ارتباطی
      مشترکین تلفن همراه دایمی جهت دریافت خدمات زیر می توانند به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه نمایند.
1. ثبت نام سیم کارت
2. تغییر مالکیت (تغییر نام)
3. اعلام مفقودی و دریافت سیم کارت جدید
4. تغییر آدرس
5. تعویض سیم کارت (قدیمی و سوخته)
6. قطع و وصل سرویس ویژه
7. قطع و وصل تقاضای مشترک
8. صدور صورتحساب (میان دوره، پایان دوره، افزایش بستانکاری) و تفکیک مبلغ
9. اصلاح آدرس
10. وصل بدهی (میان دوره، پایان دوره)

1.2. مراکز تلفن ثابت (تهران و البرز) و ادارات مشترکین (سایر استان ها)
      مشترکین تلفن همراه دایمی جهت دریافت خدمات زیر می توانند به مراکز تلفن ثابت (تهران و البرز) و ادارات مشترکین (سایر استان ها) مراجعه نمایند.
1. دریافت ریز مکالمات
2. تقسیط بدهی
3. بررسی مشکلات سرویس ویژه
4. تعویض سیم کارت کلیه استان ها (مفقودی، سوخته، قدیمی)
5. ارائه کدهای PIN و PUK
6. دریافت درخواست خدمات غیر حضوری E-Care
7. وصل بدهی (مراجعه به مرکز، قطع تسویه حساب)
8. بررسی صورتحساب (به حساب نرفته، اشتباه پرداختی)
9. دایره خطوط تخلیه
10. کشف مزاحمت

2. غیر حضوری :
2.1. سامانه اطلاع رسانی 9990
      مشترکین تلفن همراه دایمی برای دریافت راهنمای خدمات ذیل می توانند با سامانه اطلاع رسانی 9990 تماس حاصل فرمایند.
1. راهنمای مشترکین (ثبت نام، تغییر مالکیت، ثبت سریال گوشی، تعویض سیم کارت سوخته، نحوه افزایش اعتبار سیم کارت دایمی جدید (0910)، سرویس ویژه، خدمات غیر حضوری، رومینگ و ....)
2. مشترکین می توانند جهت اطلاع از میزان مبلغ قبض ( میان دوره، پایان دوره) و پرداخت از طریق این سامانه (با استفاده از کارت عضو شتاب) اقدام نمایند.
3. وصل بدهی (میان دوره، پایان دوره)، پس از پرداخت قبض از طریق سامانه اطلاع رسانی 9990 در صورت قطع بودن تلفن همراه، سیستم به صورت خودکار (بدون نیاز به مراجعه) همان لحظه اقدام به وصل تلفن همراه مذکور می نماید.
4. بررسی مشکلات پیام کوتاه (SMS)، پیام چند رسانه ای (MMS)، اینترنت (GPRS)، عدم آنتن دهی


2.2. سایت اینترنتی همراه اول (www.mci.ir)
مشترکین تلفن همراه می توانند با مراجعه به سایت اینترنتی همراه اول از خدمات ذیل استفاده نمایند.
1. راهنمای مشترکین

2. ثبت نام سیم کارت

3. خدمات غیر حضوری

1.3. قطع و وصل به تقاضای مشترک
2.3. قطع و وصل مفقودی
3.3. دریافت PIN ، PUK
4.3. تغییر و اصلاح آدرس
5.3. ریز مکالمات
6.3. وصل سرویس ویژه (پیام کوتاه SMS، پیام چند رسانه ای MMS، دیتا، فکس، محدودیت مکالمه، نمایشگر)
7.3. قطع سرویس ویژه (دیتا، فکس، محدودیت مکالمه، پیام چند رسانه ای MMS)

4. رویت صورتحساب (میان دوره ، پایان دوره)

5. راهنمای رومینگ

6. ثبت سریال گوشی

7. سرویس ها


سیم کارت های دایمی :

متقاضیان سیم کارت هم اکنون می توانند به یکی از دو روش حضوری (دفتر خدمات ارتباطی) و غیر حضوری( سایت همراه اول) جهت ثبت نام و دریافت سیم کارت اقدام نمایند.
تعداد ثبت نام برای هر متقاضی نامحدود و واگذاری به روز و بر اساس ظرفیت شبکه و امکانات فنی در هر استان به صورت مجزا صورت می پذیرد لیکن به موجب ابلاغیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر رعایت سقف مجاز واگذاری به مشترکین حقیقی تا حداکثر 10 سیم کارت فعال برای هر مشترک. شرکت ارتباطات سیار ایران از فعال نمودن بیش از 10 سیم کارت ثبت نام شده به ازای هر مشترک معذور می باشد . خواهسمند توجه لازم در این خصوص به عمل آید.
متقاضیان پس از انجام مراحل ثبت نام و دریافت سیم کارت به عنوان مشترک شناخته شده و در پایان دوره دو ماهه برای ایشان صورتحساب صادر می گردد.
در صورت عدم استفاده از سیم کارت نیز هزینه های آبونمان، خدمات ویژه، عوارض و مالیات در صورتحساب دوره منظور می گردد.

اطلاعات مکالمات مشترک

این بخش حاوی اطلاعات زیر می باشد:
1. آبونمان : برای مشترکین از زمان دایری تلفن همراه؛ علیرغم از سیم کارت خود استفاده نموده یا آن را برای مدتی بلا استفاده نگهداری نمایند 12600 ریال در هر دوره (60 روزه، دو ماهه) یا به عبارتی معادل 6300 ریال ماهیانه بابت آبونمان (هزینه اشتراک) در صورتحساب ایشان منظور می گردد.
2. شهری (کارکرد) : شامل مکالمات عادی مشترکین می باشد؛ تماس از شهر مبدا با تلفن همراه یا ثابت دیگری در همان شهر مبدا
3. بین شهری : در صورتی که مکالمه بین دو شهر متفاوت برقرار شود، مکالمه بین شهری خواهد بود. اعم از اینکه مشترکین از شهر مبدا با شهرستان دیگری ارتباط برقرار کنند یا مشترکین در شهر دیگری مستقر باشند و با شهر مبدا یا سایر شهرها ارتباط برقرار نمایند.
4. جابجایی : چنانچه مشترکین از تلفن همراه خود در شهر دیگری غیر از مبدا استفاده نمایند صورتحساب ایشان شامل جابجایی خواهد بود.
5. خارج از کشور : هزینه تماس مشترکین از مبدا به کشورهای دیگر
6. رومینگ بین الملل : چنانچه مشترکین از سیم کارت خود در خارج از ایران و در یکی از کشورهایی که قرارداد رومینگ با ایران دارد استفاده نمایند، صورتحساب ایشان دارای هزینه رومینگ بین الملل خواهد بود.
7. پیام کوتاه : مبالغ مربوط به ارسال پیام کوتاه.
8. پیام صوتی : مبالغ مربوط به شنیدن پیام صوتی.
9. هزینه ها : مبالغ مربوط به انجام خدماتی از قبیل تغییر آدرس با کد 32، تغییر نام با کد 32، وصل تلفن با کد 37، تعویض سیم کارت با کد 38، هزینه دایری مجدد با کد 31، برقراری پیام صوتی با کد 42، ریز مکالمه با کد 33، بسته آوا و نما با کد 83، بسته های اینترنتی با کد 84
10. خدمات ویژه : مبالغ مربوط به سرویس های ویژه مورد درخواست مشترک (عدم نمایشگر با کد 55، محدودیت مکالمه با کد 56، فاکس با کد 57، دیتا با کد 58)
11. صورتحساب این دوره : مبلغ مندرج در این قسمت مجموع تمامی اقلام ذکر شده بالا می باشد.
12. مالیات و عوارض : به مبلغ صورتحساب دوره 2.2 درصد مالیات و 1.8 درصد عوارض تعلق می گیرد.
13. بدهی پیشین : بدهی دوره های قبل صورتحساب مشترک که وصولی مبلغ صورتحساب در سیستم ثبت نشده باشد.
14. بستانکاری پیشین صورتحساب : مشترک به دلیل انجام اصلاحات، پرداخت مجدد صورتحساب، پرداخت اشتباه صورتحساب یک مشترک توسط مشترک دیگر، دارای مبلغی به عنوان بستانکار خواهد بود.
15. کسر مبلغ 1000 ریال : این قسمت برای رند شدن مبلغ پرداخت از مجموع اقلام قابل پرداخت کسر می گردد.
16. مبلغ قابل پرداخت : مبلغی که با توجه به بدهی و بستانکاری پیشین و کارکرد دوره جاری، بایستی توسط مشترکین پرداخت شود.


نکته قابل توجه :
در صورتی که اصلاح قبض مربوط به بدهی پیشین مسترک بوده و وارد قبض شده باشد، در صورتحساب اصلاح نشده ایشان تغییر نیافته، لیکن مبلغ قابل پرداخت اصلاح می گردد.

انواع سیم کارت دایمی :

- سیم کارت دایمی با تضمین : دارای تضمین اولیه بوده و برای مشترک در پایان دوره 2 ماهه صورتحساب صادر می گردد و هزینه ثبت نام 1632000 ریال می باشد.
- سیم کارت دایمی جدید : فاقد تضمین اولیه بوده و برای مشترک در پایان دوره 2 ماهه صورتحساب صادر می گردد. سقف مکالمات آن 17000 ریال می باشد که در صورت تمایل مشترک قابل افزایش (با مراجه به دفاتر خدمات ارتباطی و دریاف صورتحساب افزایش بستانکاری) است.
با توجه به اینکه سیم کارت دایمی جدید فاقد تضمین است، لذا مشترکین جهت استفاده از رومینگ می بایست به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه و نسبت به افزایش بستانکاری رومینگ (دریافت صورتحساب 2000000 ریال و پرداخت قبض) اقدام نمایند.

پوشش شبکه :

- داخل کشور : محدوده تحت پوشش شرکت همراه اول برای هر دو گروه سیم کارت دایمی و اعتباری یکسان می باشند.
- خارج از کشور : تمامی کشورهایی قرارداد رومینگ با همراه اول دارند.

ثبت نام و واگذاری :
متقاضیان ثبت نام سیم کارت می توانند به یکی از دو روش حضوری (دفاتر خدمات ارتباطی) و غیر حضوری (سایت همراه اول) جهت ثبت نام سیم کارت اقدام نمایند.

1. ثبت نام حضوری :
شرایط و مدارک مورد نیاز :
- مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی
- تکمیل فرم ثبت نام و تحویل مدارک مورد نیاز
- ارائه اصل و تصویر کارت ملی
- پرداخت 10000 ریال به صورت نقدی بابت دریافت قبض ثبت نام
- اخذ پرداخت وجه قبض (دایمی با تضمین 1622000 ریال - دایمی جدید 1262000 ریال)
- پرداخت وجه از طریق بانک، ATM، POS)
- ارائه قبض پرداخت شده به دفتر خدمات ارتباطی صادر کننده قبض
- دریافت سیم کارت فعال و رسید انجام خدمت

اشخاص حقوقی : معرفی نامه نماینده شرکت، اصل و تصویر کارت ملی نماینده، روزنامه رسمی

2. ثبت نام غیر حضوری :

- مراجعه متقاضی به سایت همراه اول به آدرس (www,mci.ir) و انتخاب منوی ثبت نام سیم کارت
- ثبت اطلاعات فردی و پرداخت وجه از اینترنت (با استفاده از کارت عضو شتاب)، اخذ شماره سریال و کد فعال سازی
- مراحعه متقاضی به دفاتر خدمات ارتباطی شهر محل واگذاری (در فرم ثبت نام غیر حضوری متقاضی انتخاب گردیده و سیم کارت واگذار شده در آن شهر قابل تحویل خواهد بود) و ارائه شماره سریال و کد فعال سازی مدارک مورد نیاز (اصل و تصویر کارت ملی)
- دریافت سیم کارت فعال و رسید انجام خدمت

شماره گلچین :

مشترکینی که تمایل به ثبت نام شماره های مورد نظر خود را دارند، در صورتی که قبلا واگذار نشده باشد می توانند به سایت همراه اول مراجعه نماییند.

- مراجعه متقاضی به سایت همراه اول ، منو خدمات مشترکین، ثبت نام سیم کارت گلچین
- انتخاب گزینه ثبت نام سیم کارت گلچین
- انتخاب شماره تلفن همراه ( در صورت قابل واگذار بودن، شماره انخاب صورت می پذیرد و نام استان و شهر مربوطه بر اساس رنج سیم کارت انتخابی بوده و دایری تلفن همراه مذکور، صرفا در شهر و استان انتخاب شده، صورت می پذیرد)
- ثبت اطلاعات فردی
- پرداخت هزینه از طریق اینترنت (با استفاده از کارت عضو شتاب)
- دریافت اطلاعات ( شماره فیش، کد فعال سازی، و شماره سریال ثبت نام و شماره تلفن انتخاب شده)
- چاپ و نگهداری رسید
- مراجعه به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی
- ارائه اطلاعات دریافتی و مدارک مورد نیاز (اصل و تصویر کارت ملی)
- ثبت اطلاعات متقاضی و دایری تلفن همراه توسط دفاتر خدمات ارتباطی
- تکمیل فرم تحویل سیم کارت توسط مشترک
- دریافت رسید فعال و رسید ممهور به مهر دفتر خدمات ارتباطی