در راستای یکپارچه سازی درگاه های ارتباطی مشترکین، همراه اول اقدام به طراحی و پیاده سازی سامانه پیامکی ۱۱۱ جهت دسترسی آسان و رایگان مشترکین به کلیه سرویس ها و خدمات همراه اول نموده است. به این ترتیب کلیه مشترکین همراه اول می توانند با ارسال پیامک به سرشماره رایگان ۱۱۱ و بدون نیاز به حفظ سرشماره های مختلف، به سرویس ها و خدمات همراه اول دسترسی پیدا کنند.پیش از این سامانه جامع خدمات در قالب*۱۱۱# ارائه گردیده بود. منوهای سرشماره پیامکی ۱۱۱ عینا شبیه کد *۱۱۱# است.
به عنوان مثال، در کد *۱۱۱# مشترکین برای دسترسی به بستههای هوشمند اینترنت همراه، می بایست کد *۱۱۱*۳۲۰# را شماره گیری می کنند. در سامانه پیامکی ۱۱۱، می بایست عدد ۳۲۰ را به سرشماره ۱۱۱ پیامک کنند.
· دسترسی به این سامانه و ارسال پیامک رایگان می باشد.
· مشترکین می توانند به جای حفظ سرشماره های مختلف، با ارسال پیامک به سرشماره ۱۱۱، به کلیه سرویس ها و خدمات همراه اول دسترسی پیدا کنند.
· خدمات و سرویس های ارائه شده، همانند سامانه *۱۱۱#در چهار دسته اصلی عرضه خواهند شد: خدمات پرداخت، خدمات اصلی، طرح های تشویقی و طرح های مناسبتی.
· باارسال پیامک خالی به سرشماره ۱۱۱، پیامکی شامل چهاردسته اصلی خدمات (مشابه لایه اول) سامانه *۱۱۱#به مشترک ارسال می شود. به عبارت دیگر پیامک دریافتی به صورت زیر خواهد بود:
· باارسال عدد صفر یا پیامک خالی به سرشماره ۱۱۱، کدهای مربوط به کلیه سرویس ها و خدمات ارائه شده روی سامانه جامع خدمات از طریق چندپیامک به مشترک ارسال می گردد.
· مشترک می تواند به صورت لایه به لایه برای دسترسی یه سرویس اقدام نماید. به طور مثال درصورتیکه مشترک پیامک خالی به ۱۱۱ ارسال نماید.پیامک زیر را دریافت می کند:
۱. خدمات پرداخت ۲. خدمات اصلی ۳. طرح های تشویقی ۴. طرح های مناسبتی |
۱۱. دائمی ۱۲. اعتباری |
درصورتی که مشترک عدد ۱۱ را ارسال نماید، پیامک زیر را دریافت می کند:
۱۱۱. پایان دوره ۱۱۲. میان دوره ۱۱۳. انتقال اعتبار |
درصورتی که مشترک ۱۱۳ را ارسال نماید، رویه انتقال اعتباراز دائمی به اعتباری اجرا خواهد شد.
· مشترک می تواند کد سرویس موردنظر را بدون مرور منوها و به صورت میانبر وارد نماید. به طور مثال برای بهره گیری از سرویس انتقال اعتبار از دائمی به اعتباری می توان مستقیما ۱۱۳ را به سرشماره ۱۱۱ ارسال نمود و از این سرویس استفاده نمود.